Alt om løb og løbetræning

Runcoach løbeprogrammer og træningsforløb
Udvikling af hjemmesider

Styrk en svækket krop med træning

Løb slidgigt

Mange ligestiller slidgigt og led-besvær med et endegyldigt træningsstop, men faktisk kan den rigtige træning og det særlige MSM kosttilskud styrke den svækkede krop og forebygge nye skader.  

Skader er en del af udfordringerne, når man belaster kroppen ved ting som løbetræning. Det er næsten uundgåeligt, at et fejltrin før eller siden vil give en træningspause på grund af muskel- eller ledsmerter. Det accepterer de fleste, og tanken om en pause er nok også lettere at holde ud, når bare man ved, at man før eller siden kommer i gang igen. Men for mennesker, der lider af mere permanente udfordringer som slidgigt eller andre problemer med leddene, kan det virke umuligt at komme i gang igen. Smerter og frygten for at gøre yderligere skade på de hårdt plagede led, betyder ofte at folk så vælger at lægge løbeskoene permanent på hylden. Slidgigt og ledsmerter behøver dog ikke nødvendigvis sætte en stopper for træningen. Hos Mecindo har man stor succes med at lindre smerter ved hjælpe af et særligt MSM kosttilskud, der dæmper smerterne og gør det muligt at træne trods led-problemer. Her skal man selvfølgelig være opmærksom på ikke at overtræne, så man kommer til at belaste leddene for hårdt. Ifølge sundhedsekspert Bente Klarlund, er det en rigtig god ide at blande træningsformerne, når man har slidgigt. Så man for eksempel cykler, svømmer eller dyrker styrketræning ved siden af løbet. På den måde får man øget kroppens sundhed uden at overbelaste sine led. Træningen bør under alle omstændigheder tilpasses til den enkeltes udfordringer.   

Træning forebygger sygdomme

Folk med kroniske sygdomme som slidgigt eller leddegigt, der nedsætter deres bevægelighed, har en øget risiko for at få livsstilssygdomme som hjerte-kar-sygdomme eller type 2-diabetes. Men regelmæssig motion giver mere energi og overskud, så kroppen også bedre bekæmper sygdomme. DR.dk Sundhed fortæller i øvrigt, at motion kan være med til at holde slidgigt på afstand, da det styrker kroppen, så musklerne bedre beskytter leddene. 

 

 

VIDEN OM LØB
Begynder guide
Pulstræning
Løbetræning
Løbeteknik
Krop & træning
Kost & ernæring
Maraton guide
ARTIKLER
Forskning
Kost & ernæring
Begivenheder
Styrketræning
Træningsteori
Anmeldelser
Kendte løbere
BEREGNINGER
Løbetider
Nyttige formler
Pulstræning
Kondital & iltoptagelse
Vægttab & tid
BMI - body mass index
Energibalance
Aldersgradueret tider
Energiforbrug ved løb
Fedtprocent
Flere beregninger
FORUM
Løbetræning
Løbehistorier
Begyndere
Orienteringsløb & terrænløb
Motionsløb
Maraton & halvmaraton
Ekstremløb
Kost & ernæring
Løbeudstyr
Skader & geoptræning
Køb & salg
Diverse
MEDIER
Copenhagen Marathon (2012)
Copenhagen Marathon (2011)
Nike Marathontest 3 (2011)
Copenhagen Halvmarathon (2010)
Nykreditløbet (2010)
Copenhagen Marathon (2010)
Nike Marathontest 1 (2010)
MINI Havneløb (2009)
Änglemark Aftenløb (2009)
Copenhagen Athletics Games (2009)
Adecco Strandparkløb (2009)
LINKS
Generelt
Eliteløbere
Løbeblogs
Organisationer
Løbeklubber - Sjælland
Løbeklubber - Jylland
Løbeklubber - Fyn
Løbeklubber - Bornholm
Løbeklubber - Hele Danmark
© 2008-2012 LOEBESIDEN.DK - UDVIKLET AF REALWEB.DK KONTAKT  OM OS