Ømme skinneben ved løb

Debat om forbyggelse og behandling af løbeskader og genoptræning
Post Reply
Peter.Ø

Ømme skinneben ved løb

Post by Peter.Ø » Mon 28 Dec, 2015 11:46

Hej alle.

Jeg løber ca. hver 3 dag skiftevis interval træning og alm. løb, men efter hver træning får jeg ømme skinneben ude ved siderne hvor lægmusklen og skinnebenet mødes, der går så et par dage hvor ømheden stille og roligt fortager sig.

Vil høre om det er normalt eller om det er en form for skade jeg har?
Jeg har tidligere holdt en længere pause på op til en måned, for at se om ømheden ville forsvinde, men den kommer altid igen efter løbetræning.

micand

Re: Ømme skinneben ved løb

Post by micand » Wed 30 Dec, 2015 11:16

Hvis 50% af dine løbeture er interval, lyder det lidt som overtræning. Du skriver ikke noget om hvor længe og hvor langt du løber.
Michael

http://run.anettemichael.dk" onclick="window.open(this.href);return false; - min blog om træning og løb jeg deltager i...

Peter.Ø

Post by Peter.Ø » Wed 30 Dec, 2015 13:52

Hej micand og tak for svaret.

Mit intervalløb vare 21 min og jeg løber ca. 4 - 4,50 KM. min alm læbetræning løber jeg mellem 5 - 10 km.
Hvor tit vil du anbefale mig at løbe interval når jeg løber hver 3 dag?

micand

Post by micand » Wed 30 Dec, 2015 16:35

Hej Peter

Nu er jeg ikke expert som mange andre her inde, men mener dog at med dit program hvor du løber ca. 2.5 gange om ugen er det ikke mest optimalt at løbe interval hver anden gang.

Jeg ville fokusere mere på at øge din samlede tid i roligt tempo. Meget roligt tempo.. Når du så kommer op og løber måske 3 gange om ugen, hvis du har tid, eller evt hver 4-5 tur kunne så være en lidt hurtigere tur. Men hvis jeg var dig ville jeg fokusere mere på hurtige tempoløb eller tærskel intervaller. Du kan læse en masse om dette her på siden under Viden om løb.

Men som sagt så vil du sikkert få mere ud af flere rolige minutter/km og mindre skader ved at løbe mindre interval.

Det kan også være et spørgsmål om dine sko passer til dig og din løbestil.
Michael

http://run.anettemichael.dk" onclick="window.open(this.href);return false; - min blog om træning og løb jeg deltager i...

Peter.Ø

Post by Peter.Ø » Wed 30 Dec, 2015 17:35

Ok tak det vil jeg prøve af.

Jeg har været i Marathonsport på Østerbro og fået lavet en løbetest og købte nogle sko som jeg blev anbefalet, men dem fik jeg så ondt i skinnebenene af at bruge at jeg stoppet helt med at løbe i dem,
nu løber jeg i fladfodssko og er meget mindre øm og ømheden aftagere hurtigere men er der dog stadig.

Busba1122

Post by Busba1122 » Mon 10 Feb, 2020 05:24

The more you play, the more you play, the more you hit >>> slotxo

Post Reply