Betaling for løbeprogrammer på løbesiden

Post Reply
Stefank

Betaling for løbeprogrammer på løbesiden

Post by Stefank » Mon 14 Mar, 2016 11:52

Jeg har brugt hjemmesiden i nogle år efterhånden og har sat stor pris på både artikler, forum, beregninger og alt hvad loebesiden byder på at gratis fornøjelser. Ligesom andre har jeg ærgret mig over, at der ikke også lige var mulighed for at få et løbeprogram til andet end marathon og eremitage, men hey, man skal ikke brokke sig over noget der er gratis!
Nu har manden bag loebesiden, Thomas Skytte, så endelig gjort noget ved undersiden programmer. Nu er der mulighed for at få individuelle programmer på alle distancer, hvilket jo er fantastisk. Muligheden skyldes, at Thomas Skytte har startet virksomheden runcoach.dk, og her er loebesidens mange brugere jo en solid kundebase. Allerførst vil jeg sige tillykke og held og lykke til Thomas med projektet. Jeg har ingen problemer med sammenblandingen af løbesiden (alt om løb og løbetræning, gratis) og det nystartede kommercielle tiltag, men jeg synes det vil være ærgerligt, hvis løbesiden lige pludselig ændrer så meget karakter, at det ikke længere er alt om løb og løbetræning, gratis.
For selv om man ikke skal brokke sig over noget der er gratis, så ligger det dybt i os alle at brokke os over, at noget der er gratis, pludselig forsvinder eller koster penge. Derfor vil jeg komme med et forslag til undersiden løbeprogrammer:
Behold algoritmen med mulighed for at lave et gratis marathon og eremitage-program, og brug så det som reklame for de øvrige individuelt tilpassede programmer, som kan købes hos runcoach.
Hvad siger I andre, er der grund til at brokke sig lidt her, eller skal jeg bare være glad for alt det jeg har lært, og genbruge mit program fra sidste år?
5 km 18:46 / 10 km 39:34 / HM 1:24:18 / MT 2:57:29

Kenn M

Re: Betaling for løbeprogrammer på løbesiden

Post by Kenn M » Mon 14 Mar, 2016 12:44

Hej Stefan

Jeg syntes den er svær. For dybest set kan man jo godt forstå, at løbeprogrammer skal koste et eller andet. Men omvendt har du en ret god pointe i, at det er aldrig er populært/rimeligt, at fjerne noget der er gratis eller alternativt tage penge for det.

Jeg bliver selv irriteret i den slags situationer, da man lidt føler det er bondefangeri først at lave det gratis for at gøre brugerne "afhængige" af det, hvorpå man efterfølgende forlanger penge.

Jeg ville nok ikke gøre så meget andet end det du har gjort ved at starte denne tråd, da man alligevel ikke får noget ud af det. Og så ville jeg bare prøve at finde nogle andre gratis programmer.
5 km PR 18,14 Mini Havneløb 2016
10 km PR 38,22 Mini Havneløb 2015
HM PR 1.23.32 Broløbet Storebælt 2017
Marathon PR 3.13.10 HCA marathon 2015

Mål 2017: Sub 3,05 marathon, HM sub 1.22, 10K sub 38.00

Stefank

Re: Betaling for løbeprogrammer på løbesiden

Post by Stefank » Mon 14 Mar, 2016 12:54

Tak Thomas Skytte :-)
anderss74 wrote:Thomas har lade de gamle programmer ligge her:
http://www.loebesiden.dk/loebeprogrammer_old.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var lige sådan en løsning jeg tænkte på. Hemmelig bagindgang for "afhængige" brugere :-)
5 km 18:46 / 10 km 39:34 / HM 1:24:18 / MT 2:57:29

Post Reply