Loebesiden.dk • Vis emne - Er det skinnebensbetændelse

Er det skinnebensbetændelse

Spørg fysioterapeut Per Øllgaard om skader og smerter i forbindelse med løb.

Er det skinnebensbetændelse

Indlægaf Phi » man 04 apr, 2016 19:25

Hej Per
Jeg har i vintermånederne døjet lidt med ondt i skinnebenene, dog ikke mere end at det nærmest er gået over i løbet af 3-4 dage. Har løbet en del på fortorv.
For en uge siden vred jeg rundt på venstre fod mens jeg gik på brosten - det var lige op til en løbetur som jeg afbrød efter 2 km.
Jeg bemærkede et par dage efter, at jeg var lidt hævet over anklen på ydersiden. Men smerterne er på indersiden midtvejs. Det gør ondt når jeg går og især når jeg rejser mig op. Synes ikke det gør ondt når jeg flekser foden ej heller ved tryk på indersiden af læggen. Der føles som en sviende smerte .Jeg har ikke løbet siden. :(
Jeg har anskaffet nogen gode kompressions strømper som jeg har på i dagtimerne.
Nogen siger til mig at jeg skal prøve at løbe en lille tur, men jeg vil ikke ødelægge noget, og skulle gerne deltage i Iform løbet til maj.
Jeg har løbet siden juni 2015 og løber ca 2 gange om ugen - a 5 km. Ikke specielt hurtigt ca 1km/6,10min og har normalt ikke ondt under løb. Havde planlagt at træne tre gange i ugen og løbe 10 km til sommer, men det ser lidt sort ud nu. PS. Jeg har måske alderen imod mig ;-) er 57 år. Cykler dagligt mindst 15 km.
Hvad tror du det er og er der nogen øvelser jeg kan lave for at fremme heling?
Mvh Ingrid
Phi

Geografisk sted: København

Tilbage til Spørg fysioterapeuten