Alt om løb og løbetræning

SHFT på tilbud

Debat om pulsure, sko, påklædning, væskebælter m.v.

SHFT på tilbud

Indlægaf pabstars » ons 28 dec, 2016 13:43

Hej medløbere,

Køber sandsynligvis den virtuelle coach SHFT på lørdag. Har set, at man kan få den for 1499 to steder, hvor normalprisen er 1999, i maxpuls.dk og fitnesspigen.dk. Det ser ud til, at det første web-sted har haft problemer med en konkurs i december, men vist fortsætter. Det andet web-sted kender jeg ikke, men kan se en del sproglige fejl, hvilket tænder advarselslamperne. Har I erfaringer med de to web-steder? Det undrer mig lidt, at prisen på Facebook er sat til 199 USD, men at den vejledende pris i DK er højere, når det er et dansk produkt.

På forhånd tak for info og godt nytår!
PR: M: 3.08.35 HM 1.23.55 15K 58.37 10K 38.54 5K 18.45
Mål for 2017 er at komme under 45 minutter på 10 km og 1:40 på halvmaraton
pabstars

Geografisk sted: Allerød

Re: SHFT på tilbud

Indlægaf JensKnudsen » lør 31 dec, 2016 09:45

Hold dig langt væk fra det produkt. Der er en masse børnesygdomme og fungerer ikke optimalt. Det er ikke et "tilbud" de kører nu til 1499 men den lavere pris skyldes de ikke kan sælge dem. Du kan sikkert få dem endnu billigere om få mdr.

Kender ikke maxpuls.dk men kender fitnesspigen.dk. Hun er netop blevet ambassadør for SHFT og prøver at sælge SHFT som tilbud. Hendes erfaring med produktet er relativt beskedent og gætter på hun kun er blevet ambassadør da andre ambassadører er sprunget fra (du kan google og se at tidligere ambassadører er nogen mere kendte profiler i det danske løbemiljø end fitnesspigen men de har alle været relativt stille omkring SHFT på deres FB og Insta-profiler)

1499 er alt for meget for et produkt som langt fra fungerer. Der er andre spillere på markedet men ingen af dem har rigtig succes med de pods/coaches. Det bliver først rigtig anvendeligt hvis Garmin, Nike osv. vælger at gå ind på Mkt. eller overtager skallen fra et af disse selskaber.

Bare mine fem cents...

Jens Knudsen
JensKnudsen

Indlægaf pabstars » man 02 jan, 2017 12:44

Mange tak for info, JensKnudsen. Så vil jeg ikke foreløbig købe produktet. Det lyder sandsynligt og bedre, hvis en virtuel coach kan blive en integreret del i f.eks. et Garmin-ur.
pabstars

Indlægaf steffer » man 02 jan, 2017 19:57

Jeg købte SHFT i sommer og har ikke oplevet de store problemer eller børnesygdomme. Nu kan jeg naturligvis ikke vide om den måler korrekt men sammenligning med mit daværende løbeur (Garmin FR 620) viste, at de var enige. Enkelt problemer har der dog været:
  • En enkelt gang gik SHFT appen ned men det var heldigvis lige efter en afsluttet træningstur med løbecoachen, så i praksis betød det intet. Har siden da vel løbet 10-20 gange med SHFT uden problemer.
  • Appen har nogen gange svært ved at fange den ene pod. Jeg har fået den rutine at gå lidt rundt med de to pods (ryste dem lidt) til jeg kan se de begge er aktive (de blinker). Herefter er der intet problem. Så de skal altså bare lige vækkes :)
For mig kom SHFT på det rette tidspunkt. Jeg havde netop fået foretaget en løbestilstest og lært at jeg løb meget assymmetrisk og skulle væk fra pronationssko og over i neutrale løbesko. Samtidig fik jeg go fra min fys til at løbe med mindre hældrop (er nu nede på 0-4 mm). Så jeg brugte sommeren til at træne en masse teknik med SHFT. Om det så har været 2000 kr værd er så en anden sag, men jeg forventer at bruge dem en gang imellem igen når det bliver lyst.
Mand, 175 cm, 70 kg, årgang 1970
PR: 10k 42:34 (2013), HMT 1:36:45 (2013), MT 3:35:30 (2013)
Mål 2017: Igen under 65 kg, gennemføre MT og helst sub 3:30
Brugeravatar
steffer

Geografisk sted: Nivå

Indlægaf pabstars » tors 05 jan, 2017 14:29

Steffer, tak for dit svar. Kan huske, at vi har skrevet lidt om SHFT i en anden tråd. Køber dog ikke foreløbig produktet.
pabstars

Indlægaf pabstars » fre 06 jan, 2017 09:14

Jeg drog vist lidt forhastede konklusioner, for i går bed jeg på krogen og har købt SHFT til 850 i DBA. Kunne ikke stå for en gadget til den pris :-)
pabstars

Indlægaf anderss74 » fre 06 jan, 2017 22:07

@pabstars

Ser frem til at du skriver en anmeldelse af den :)
PR M 3:05. Mål 2015 at komme tilbage til fordums styrke. Senest 3:15: ved Chp. 2014.
anderss74

Indlægaf Mikkel S » søn 08 jan, 2017 14:22

JensKnudsen skrev:Hold dig langt væk fra det produkt. Der er en masse børnesygdomme og fungerer ikke optimalt. Det er ikke et "tilbud" de kører nu til 1499 men den lavere pris skyldes de ikke kan sælge dem. Du kan sikkert få dem endnu billigere om få mdr.

Kender ikke maxpuls.dk men kender fitnesspigen.dk. Hun er netop blevet ambassadør for SHFT og prøver at sælge SHFT som tilbud. Hendes erfaring med produktet er relativt beskedent og gætter på hun kun er blevet ambassadør da andre ambassadører er sprunget fra (du kan google og se at tidligere ambassadører er nogen mere kendte profiler i det danske løbemiljø end fitnesspigen men de har alle været relativt stille omkring SHFT på deres FB og Insta-profiler)

1499 er alt for meget for et produkt som langt fra fungerer. Der er andre spillere på markedet men ingen af dem har rigtig succes med de pods/coaches. Det bliver først rigtig anvendeligt hvis Garmin, Nike osv. vælger at gå ind på Mkt. eller overtager skallen fra et af disse selskaber.

Bare mine fem cents...

Jens Knudsen

Baseret på at tilsviningen af SHFT er dit første indlæg på siden kunne det være interessant at høre lidt mere præcis hvilke erfaringer du har med produktet?

Købte selv en SHFT hos maxpuls ( som er en fin shop) for et par måneder siden og har allerede fået justeret flere småting i min løbestil og er p.t ikke i tvivl om at der fortsat er potentiale at hente i en process hvor SHFT nok skal guide mig igennem. Den eneste tekniske udfordring jeg har oplevet er en lidt dårlig forbindelse fra PODS til telefonen. En firmware opdatering i sidste uge skulle rette op på det men jeg har ikke testet dette under sammenlignelige forhold endnu.

Ud over at der ligger meget teknologi i produktet er det jeg ser der gør SHFT brugbar at den ikke bar som andre produkter fortæller mig at min løbeøkonomi ikke er for god men faktisk tager mig igennem en process hvor jeg får øvelser der kan gøre en forskel.

Ud fra de 10-15 gange jeg har anvendt min SHFT er jeg endnu ikke i stand til at afgøre om produktet kommer til for alvor at gøre en forskel for mig men indtil videre tror jeg lige så meget på som inden jeg købte produktet.

Skal sørge for at holde jer opdateret.

Mikkel
PB 5k: 20:37(2013) 10k: 43:15 (2011) MT: 3:27:54 (2013)
Mål 2017: Thy Trail MT, Hamborg MT
Mikkel S

Geografisk sted: Skanderborg

Indlægaf JensKnudsen » tirs 10 jan, 2017 15:03

Hej Mikkel,

Jeg har svært ved at se at en kritik af et produkt er en tilsvining?

Jeg har en vis erfaring med disse produkter, SHFT, Gaiteye, Runsribe ligesom jeg har 30 års erfaring med løb. Det gør mig ikke til ekspert på løbegadgets men det gør mig kritisk når produktet bliver lanceret som banebrydende men du stadig skal løbe rundt med din mobil-telefon fordi ingen af disse producenter har fået et samarbejde op at køre med Garmin, Suunto eller lign.

Ligeledes bliver jeg opmærksom når det bliver lanceret med høj fanfare for dermed nærmest at forsvinde fra overfladen. Som jeg nævte i mit første oplæg, så er det interessaant at nogle af de mere kendte løbeprofiler, som var/er SHFT ambassadører slet ikke har haft nogen aktivitet på deres respektive insta og FB profiler. Samtidig vælger SHFT at at gøre Fitnesspigen til ambassadør, som har beskeden erfaring omkring løb og som samtidig kan sælge den for 1500 når Kaiser Sport sælger den for 2000. Der er et eller andet her, som slet ikke hænger sammen.

Fint det fungerer for dig men jeg tvivler på effekten hvis der måles over en bred gruppe. Ændring af løbestil mm kræver mange års hårdt arbejde.

Jens Knudsen
JensKnudsen

Indlægaf Jack Streit » tirs 10 jan, 2017 15:37

Først og fremmest skal I lige vide at jeg er salgsansvarlig for SHFT i Norden og derfor har en interesse i at få SHFT til at fremstå så positivt som muligt.

Normalt vil jeg lade diskussionen flyde så alle erfaringer og oplevelser bliver delt uden indflydelse fra interessenter, men jeg er blevet prikket på skulderen af en af mine kontakter som er en habil løber og som synes at jeg burde byde ind på denne tråd for at sætte den i fagligt perspektiv. Således kan vi alle blive lidt klogere på SHFT, og endnu vigtigere så vi kan køre samtalen over på facts frem for rygter og personlige holdninger.
___

Først og fremmest vil jeg sige at SHFT på nuværende tidspunkt er gennemtestet af både journalister, bloggere, trænere og redaktører. - Vi har endnu ikke fået en eneste negativ anmeldelse og de kendte blade har alle sammen givet os topkarakter: Løbemagasinet 5/6 stjerner, Aktiv Træning 5/6 stjerner, Politikken 6/6 hjerter osv.

Anmelderne af SHFT er selvfølgelig sat ind i hvordan man opsætter SHFT og løber med den seneste nye version og oplever derfor som langt hovedparten af vores brugere aldrig nogle problemer.

Jeg har også en finger med i kundesupporten hvor vi besvarer henvendelser fra brugere over hele verden, her har vi haft 7 reklamationer på 1000 pods, så det er altså meget sjældent at der er fejl i vores hardware.

Så Jens når du skriver at du har haft problemer er jeg selvfølgelig oprigtig ked af at have givet dig en dårlig oplevelse, men dem som oplever problemerne har ofte ikke fulgt vores guidelines. Nogle placerer telefonen forkert ift. pods, andre slår ikke bluetooth fra i pulsuret og blocker derfor ubevidst SHFT's signaler, mange får ikke opdateret deres pods eller app så de har den seneste nye version eller også løber de med Garmins HRM RUN belt som desværre også forstyrrer vores signaler. - Jeg vil derfor meget gerne invitere dig ind på vores kontor således at vi kan sikre at du får samme gode oplevelse med SHFT som vores andre kunder har. | Du kan kontakte mig på js@shft.run

Til din kommentar ang. ambassadørerne, vil jeg gerne slå fast at Asser Jon, Stina Troest, Julie Carl, Jeanette Dommer, Mikkel Mortensen og mange andre stadig er ambassadører og vil anbefale at du tager et kig på deres instagram profiler.

Til din kommentar om fitnesspigen.dk, ved jeg ikke hvad der ligger til grund for din kritik, men jeg var selv ude og løbe med Michelle inden de tog produktet ind i shoppen efterfølgende sad vi i 3 timer og gennemgik samtlige metrics i SHFT med hendes egne data og både hende og Christian var meget nysgerrige og professionelle i deres tilgang til at tage en ny vare ind på deres side og jeg sidder klart tilbage med en følelse af en top seriøs hjemmeside som ikke tager hvem som helst ind i deres shop.

Ønsker man at læse mere om SHFT kan jeg udover de blade som jeg allerede har nævnt foroven anbefale: Martin Melcher http://martinmelcher.dk/category/grej/, Boston2bigsur http://boston2bigsur.com/, Marina Aagaard https://marinaaagaardblog.com/ og løberne.dk

Jeg håber ikke at jeg har trådt nogen over tæerne og har forsøgt at holde mig så neutral som mulig, men skriv endelig tilbage hvis jeg har stødt nogen. Dertil vil jeg lige fortælle at vi er begyndt at have nok data til vi kan konkludere på udviklingen af vores løberes løbestil og der tegner sig et uhyre interessant billede.
Jack Streit

Næste

Tilbage til Løbeudstyr