Alt om løb og løbetræning

Matterhorn Ultraks Trail

Debat om distancer længere end marathon samt andre ekstreme udfordringer

Matterhorn Ultraks Trail

Indlægaf skjold » ons 08 feb, 2017 13:41

Hej løber...
Jeg kunne rigtig godt tænke mig og prøve at løbe et trail løb i bjerge og er faldet over det her Matterhorn Ultraks Trail som ser rigtig fedt ud...
Er der nogle her på siden som har løbet det før og som kan hjælpe mig med gode råd til hvordan det er og løbe og hvordan man købe et start nummer til det...
Vil også meget gerne høre om andre trail løb som også er fede at løbe i bjerge hvor det er er lidt ligemeget..
Mvh Casper....
skjold

Re: Matterhorn Ultraks Trail

Indlægaf turbo_thal » ons 08 feb, 2017 14:26

@Skjold

Der er masser af bjergløb som er fede :) . Jeg ved ikke hvor langt du vil, men jeg vil anbefale Eiger Ultra som findes i en 51 km udgave og en 101 km. udgave. Ellers er Google din ven her også.

Jeg kender ikke dine erfaringer. Hvis du er grøn på området vil jeg anbefale at du slår et smut forbi Bornholm til Hammer Trail første weekend i maj. Der kan du få en forsmag på hvad der venter.

turbo_thal
Glad ultraløber
PR på Marathon 2:58:34 (2012)
Læs min løbeblog på: http://42kplus.wordpress.com/
Brugeravatar
turbo_thal

Indlægaf skjold » ons 08 feb, 2017 15:54

Hej.. tak for dit svar. Jeg skal løbe mit første ultra løb d10 juni (Gendarmstien) og glæder mig helt vildt til det.
Jeg har også brugt Google og som du siger at det er rigtig mange fede løb rundt i Eu det var også bare for at få lidt input og gode ideer fra folk som har prøve forskellig løb..... og om hvor hurtig man skal være ud for at få fat i et start nummer til den gode ultra løb i bjergene
Mvh Casper :P
skjold

Indlægaf Estrup » tors 09 feb, 2017 14:12

Vandt en tur derned i 2015, sponsoreret af Peak Performance, der er én af eventens hovedsponsorer.
Løb den lange af distancerne. Absolut én af de smukkeste--og hårdeste--ruter jeg nogensinde har haft fornøjelsen af. Zermatt by, og naturen omkring er aldeles betagende.

Stigningerne er selvfølgelig ganske heftige. Det er ikke uden grund at løbet figurerer i Skyrunner-serien. Alene udlægget de første 13 km, er dybest set én lang klatretur opad fra byen (1605 m) til Gornergrat (3130 m). Som jeg husker det, er nogen af nedløbene midtvejs endog særdeles tekniske. Men igen. Det er prisen for komme så meget i højden--og i øvrigt bevæge sig rundt med udsigt til det majestætiske Matterhorn, en stor del af strækningen.

Bare sørg for at få nogen højdemeter i benene inden, og få trænet noget nedløbsteknik.

Det eneste argument, jeg umiddelbart har mod Ultraks, er at prisniveauet i Zermatt er nøjagtig ligeså højt som bjergene. Jeg ved af gode grunde ikke om det er en faktor der betyder noget i dit tilfælde, men du kommer umiddelbart længere for pengene andre steder i Alperne--og Europa i øvrigt.

Registrering i givet fald via https://www.mso-chrono.ch/en/2017/725-m ... widget-725

God fornøjelse med det. Og keep us posted, ikke!
Målsætning: Når lejligheden byder sig, at være klar til at levere varen
Seneste flueben: Brocken Challenge (2016), Matterhorn Ultraks 46k (2015)
Next up: Eco Trail de Paris, Ultra Skymarathon Madeira
Brugeravatar
Estrup

Geografisk sted: Hvide Sande

Indlægaf skjold » tors 09 feb, 2017 15:49

Hej Estrup...
mange tak for den rigtig gode info om løbet det lyder til at være lige så flot og hårdt som det ser ud på de youtube klip jeg kan se...
Jeg er heller ikke helt sikker på om det bliver i år at ture går til Matterhorn eller om jeg skal finde et andet knap så hårdt bjerg løb ( vist der findes noget bjerg løb der ikke er så hårdt) :roll: er helt klart modtaglig for gode ideer...
Mvh Casper
skjold

Indlægaf Defender » tors 16 feb, 2017 09:44

På nedennævnte to links kan du finde alle de bjergløb, du orker. Der findes ganske enkelt uendeligt mange, og de fleste vil du kunne melde dig til uden videre.

Jeg har efterhånden løbet et par håndfulde, og alle har været gode. I min optik er der ingen grund til at vælge de største og mest hypede af ren lemminge-årsag. De er ikke nødvendigvis bedre, bare fordi, de er kendte. Find det tidspunkt, der passer dig, og indskrænk søgningen til relevant distance.

http://i-tra.org/page/290/Calendrier.html

http://marathons.ahotu.com/calendar/europe/mountain
Søren Rasmussen - LØBECOACH:SR - https://www.facebook.com/loebecoach.sr
PR: 3.000=8.26 >> 5.000=14.43 >> 10.000=29.48 >> 15k=45.50 >> ½M=1:06.25 >> M=2:18.32
Defender

Geografisk sted: Viborg

Indlægaf Rolf » tors 16 feb, 2017 10:07

Gode links.

Leder selv efter en udfordring omkring starten af april næste år, helst lidt længere og med bjerge.

Vh Rolf
Tag det nu roligt.........
Rolf

Tilbage til Ekstremløb