Alt om løb og løbetræning

Restitutionsuge

Stil spørgsmål og del viden og erfaringer indenfor løbetræning

Restitutionsuge

Indlægaf Cochlea » søn 16 apr, 2017 12:52

Hej, - skriver for at høre hvordan folk typisk skruer deres restitutionsuge sammen, ud over at nedsætte mængden med 20% bibeholder i ugens langtur og skærer mængden på de øvrige ture, tager en dag ud af en f.eks 5 dages løbeuge og løber kun 4 dage?
Selv løber jeg pt. 5 dage 52km med 1 langtur 1 mellemlang og tre korte, tænker at bibeholde den lange ubeskåret i restitutionsugen med kun 4 dages løb ialt og 3 korte, men er lidt i tvivl om hvad der er optimalt.
Mvh. Niels
Pr. 5km 22.01 (gps) august 2014 Pr. 10km 48.34 (gps) marts 2014
Pr. Eløb 1.04.58 okt 2004
Hmt 1.55.27 nov 2013
http://www.endomondo.com/profile/29332
Cochlea
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: tors 16 feb, 2012 20:32
Geografisk sted: Ordrup, Charlottenlund

Re: Restitutionsuge

Indlægaf Rasmus96 » fre 21 apr, 2017 19:40

Kommer vel an på hvad du restituere imod ;)
Rasmus96
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: tors 23 feb, 2017 16:34

Re: Restitutionsuge

Indlægaf steffer » søn 30 apr, 2017 23:09

Som Rasmus96 skriver afhænger det af hvad du restituerer imod. Er det restitution frem mod et løb eller er det fast skemalagt restitution for eksempel hver 4 uge (som lyder som en god idé med din træningsmængde). Generelt anbefales (så vidt jeg ved) at man sætter mængden men ikke intensiteten ned i restitutionsuger, men hvis du kan få det til at virke med en dag mindre er det vel også OK. Vil dog ikke anbefale det hvis det er restitution op mod en konkurrence - her bør langturen kortes af.
Mand, 175 cm, 70 kg, årgang 1970
PR: 10k 42:34 (2013), HMT 1:36:45 (2013), MT 3:35:30 (2013)
Mål 2017: Igen under 65 kg, gennemføre MT og helst sub 3:30
Brugeravatar
steffer
 
Indlæg: 253
Tilmeldt: fre 16 aug, 2013 14:11
Geografisk sted: Nivå

Re: Restitutionsuge

Indlægaf Cochlea » tirs 02 maj, 2017 17:20

Det er fast skemalagt restitution hver fjerde uge, frem til cph Half i sept, pt har jeg valgt 4 dage (snød forrige uge med kun 3) om ugen, bibeholder den lange og nedsætter intensiteten (er en ældre herre) :-)
Tak for input
Mvh. Niels
Pr. 5km 22.01 (gps) august 2014 Pr. 10km 48.34 (gps) marts 2014
Pr. Eløb 1.04.58 okt 2004
Hmt 1.55.27 nov 2013
http://www.endomondo.com/profile/29332
Cochlea
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: tors 16 feb, 2012 20:32
Geografisk sted: Ordrup, Charlottenlund

Re: Restitutionsuge

Indlægaf Ejaas » ons 03 maj, 2017 12:21

steffer skrev:Som Rasmus96 skriver afhænger det af hvad du restituerer imod. Er det restitution frem mod et løb eller er det fast skemalagt restitution for eksempel hver 4 uge (som lyder som en god idé med din træningsmængde). Generelt anbefales (så vidt jeg ved) at man sætter mængden men ikke intensiteten ned i restitutionsuger, men hvis du kan få det til at virke med en dag mindre er det vel også OK. Vil dog ikke anbefale det hvis det er restitution op mod en konkurrence - her bør langturen kortes af.


Jeg synes du blander nedtrapning og restitutionsuger lidt sammen her! Umiddelbart undgår jeg at træne hårdt i en resitutionsuge - men jeg ville godt kunne finde på f.eks. kun at tage 5 dages restitution...
PR 5000 m.: 15:43 (juni 2016 ). 10 km: 31:58 (marts 2016) HMT: 1.12:39 (juni 2016) MT: 2:33:12 (april 2016).
Følg mig på Instagram: Instagram.com/larsejaas
Ejaas
 
Indlæg: 285
Tilmeldt: lør 27 okt, 2012 09:25


Tilbage til Løbetræning

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster

cron
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 990: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /cache/tpl_prosilver_overall_header.html.php:131)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 990: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /cache/tpl_prosilver_overall_header.html.php:131)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 990: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /cache/tpl_prosilver_overall_header.html.php:131)
VIDEN OM LØB
Begynder guide
Pulstræning
Løbetræning
Løbeteknik
Krop & træning
Kost & ernæring
Maraton guide
ARTIKLER
Forskning
Kost & ernæring
Begivenheder
Styrketræning
Træningsteori
Anmeldelser
Kendte løbere
BEREGNINGER
Løbetider
Nyttige formler
Pulstræning
Kondital & iltoptagelse
Vægttab & tid
BMI - body mass index
Energibalance
Aldersgradueret tider
Energiforbrug ved løb
Fedtprocent
Flere beregninger
FORUM
Løbetræning
Løbehistorier
Begyndere
Orienteringsløb & terrænløb
Motionsløb
Maraton & halvmaraton
Ekstremløb
Kost & ernæring
Løbeudstyr
Skader & geoptræning
Køb & salg
Diverse
MEDIER
Copenhagen Marathon (2012)
Copenhagen Marathon (2011)
Nike Marathontest 3 (2011)
Copenhagen Halvmarathon (2010)
Nykreditløbet (2010)
Copenhagen Marathon (2010)
Nike Marathontest 1 (2010)
MINI Havneløb (2009)
Änglemark Aftenløb (2009)
Copenhagen Athletics Games (2009)
Adecco Strandparkløb (2009)
LINKS
Generelt
Eliteløbere
Løbeblogs
Organisationer
Løbeklubber - Sjælland
Løbeklubber - Jylland
Løbeklubber - Fyn
Løbeklubber - Bornholm
Løbeklubber - Hele Danmark
© 2008-2012 LOEBESIDEN.DK - UDVIKLET AF REALWEB.DK KONTAKT  OM OS