Alt om løb og løbetræning

Hechmann i terræn

Stil spørgsmål og del viden og erfaringer indenfor løbetræning

Hechmann i terræn

Indlægaf Frank.R » tirs 30 maj, 2017 15:58

Hej

Jeg bor lige ved skoven og løbetræner derfor altid på skovveje og let bakkede "softtrail" stier hvor det er lidt svært at holde jævnt tempo.
Men vil gerne prøve en periode at træne efter Hechmann's metode og vil derfor høre om nogen af jer har erfaringer med Hechmann i tærræn og pulsmmåling i stedet for tempo.

Hilsen Frank
Sidst rettet af Frank.R tirs 06 jun, 2017 13:10, rettet i alt 1 gang.
Frank.R

Re: Hechmann i tærræn

Indlægaf MKjaer » ons 31 maj, 2017 12:52

Personligt synes jeg plustræning giver fantastisk god mening sammen med Hechmann - faktisk mere mening end Hechmann's egne tests for de fleste læser af hans bog.

Det skal siges at jeg er fan af Hechmanns programmer i bogen, men synes ikke om den måde alt i bogen peger mod salg i hans test-center. Selvfølgelig giver han en metode for at bruges hans programmer uden hjælp, men disse synes så unødvendige besværlige at man enten giver op efter lidt tid eller tager imod hans hjælp for at følge programmerne. Han begrundelse i bogen for ikke at bruge puls er efter min mening ikke valid. Personligt foretrækker jeg dem frem for hastighedsintervaller, idet pulszonerne ikke ændre sig og dermed tilpasses programmet automatisk til løberens form og fremgang. For en person hvor større fremgang må forventes skal der ofte tages nye test for at opnå samme kvalitet. Detter er selvfølgelig kun min mening.