Loebesiden.dk • Vis emne - Hvilke sko skal jeg vælge at løbe marathon i??

Hvilke sko skal jeg vælge at løbe marathon i??

Debat om pulsure, sko, påklædning, væskebælter m.v.

Hvilke sko skal jeg vælge at løbe marathon i??

Indlægaf MathiasK » fre 02 jun, 2017 19:08

Jeg skal løbe Berlin marathon i efteråret, og jeg er lidt i tvivl om, hvilke sko jeg skal vælge at løbe i.
Skal jeg vælge at løbe i nogle lette sko eller skal jeg løbe i nogle der er lidt tungere?
Når jeg har løbet halvmarathon så har jeg løbet i mine Nike lunartempo 2 og til daglig løber jeg i ZOOM VOMERO 11.
Så hvad vil i anbefale? Og er der nogle sko som i har haft god succes med?
Jeg er 22 og vejer ca. 70 kg, og regner med at løbe det på omkring 2:45
MathiasK

Re: Hvilke sko skal jeg vælge at løbe marathon i??

Indlægaf josi » lør 03 jun, 2017 08:02

Hej Mathias.

Du har en lav vægt og løber ganske hurtigt, så du vil sikkert have en vis gevinst ved et par lette sko. Så hvis Lunartempo'en har fungeret godt for dig på halvmarathon ville jeg også vælge denne på marathon. Det er lidt risikabelt at satse på nogle helt nye, ukendte sko til en marathon.

Pesonligt har jeg løbet mine sidste mange marathons i Asics DS Trainer, vægtmæssigt ligger den midt imellem tunge mængdesko og helt lette konkurrencesko. For mig er den helt perfekt til marathon (jeg er lidt tungere end dig), så den kunne være en mulighed for dig på et tidspunkt. Den findes både i en neutral og en pronations udgave.

Held og lykke i Berlin, jeg løber også der, håber på 2.48 :D

Hilsen

Thomas
PR's: 5 km 17.27, 10 km 36.29, ½-marathon 1.21.27, marathon 2.49.17, 100 km 9.17.53
josi

Geografisk sted: Tommerup

Indlægaf MKjaer » lør 03 jun, 2017 11:15

Slettet
Sidst rettet af MKjaer tirs 18 sep, 2018 12:38, rettet i alt 1 gang.
MKjaer

Indlægaf Stagis » søn 04 jun, 2017 20:52

Jeg har løbet to marathons i Lunartempo 2'en. Det har fungeret optimalt, så det kan jeg klart anbefale. Jeg vejer lige lidt mindre end dig, men til gengæld bruger jeg også en lille halv time mere på 42 km, end du regner med.
Stagis

Tilbage til Løbeudstyr