Hejsa
Inspireret af Teddys indlæg i sidste uge besluttede jeg mig for at prøve Eskild Ebbesens program fra bogen "Træn som en vinder" af i 5 uger.
Efter første uge har jeg erfaret mig at det nærmest er umuligt for at mig at ramme min makspuls, eller bare at komme i nærheden af den. Det er en del af essensen i træningsprogrammet at komme tæt på makspuls i mange pas i løbet af ugen.
Kunne godt tænke mig at høre om det er mig der bare ikke formår at presse mig selv hårdt nok. Kan I andre godt få pulsen tæt maks og holde den oppe i det område i "længere" tid, altså længere end bare et peak på 20/30 sek.?
Personligt finder jeg det "mekanisk" umuligt at løbe så hurtigt at min puls kan være tæt på maks i mere end få sekunder, når man kun har 15 min. til at træne hårdt i (ifølge programmet). Eneste måde jeg kan få den højt op på, er over en længere distance på minimum 25/30 min., men det er så ikke den tilgang bogen har.
For at følge med i tidens selv-iscenesættende trend har jeg naturligvis oprettet en blog hvor træningen plottes ind. Den mest saftige og medrivende blog i nyere dansk internet-historie - læs den før din nabo.
http://trainlikeachampignon.bloggersdelight.dk