Alt om løb og løbetræning

Første 100 miles

Debat om distancer længere end marathon samt andre ekstreme udfordringer

Første 100 miles

Indlægaf SemkoSmakic » man 31 jul, 2017 18:23

Hej alle. Jeg står i den situation og skal løbe Mors 100 miles om en måneds tid. Træningen frem imod går ganske godt, og jeg føler mig mere og mere klar. Jeg har dog aldrig løbet så lang en distance før, og har brug for lidt erfaringer fra andre omkring den generelle kost og løbe/gå strategien til så langt et løb. Er der nogen, der har erfaring så langt et løb, der vil dele lidt ud af deres erfaringer?
Umiddelbart er min første indskydelse, at jeg vil løbe 30 minutter og så gå 5 minutter samt gå op ad alle bakker, men jeg ved ikke, om det er for optimistisk.
SemkoSmakic
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 31 jul, 2017 18:17

Re: Første 100 miles

Indlægaf turbo_thal » tors 03 aug, 2017 11:16

@SemkoSmakic

Alt efter niveau er jeg stor tilhænger af gå-løbe strategi på lange løb. Jeg har selv løbet langt en del gange, men stort set altid i bakker/bjerge hvor det "gir sig selv" hvornår man går og løber. Dog har jeg en enkelt gang forsøgt mig med en gå-løbe plan, det var ved et 12 timers løb i Sverige. Her lavede jeg en 13/2 strategi (13 min. løb og 2 min. gå). Denne strategi fungerede super fint. I starten var det lidt akavet at skulle ned og gå (fordi man jo lige var startet), men i løbet af løbet :) viste det sig at fungere. Jeg kunne inddele løbet i 15 minutters intervaller hvor der aldrig var mere end 13 minutter til næste gå pause. Gå pauserne brugte jeg til at spise samt skoskift etc.

Der er en fyr som hedder Jeff Galloway som har skrevet noget om dette. http://www.jeffgalloway.com/training/run-walk/

Mht. loading har jeg brugt samme strategi som ved marathon. I forhold til selve løbet skal du forberede dig på at have alternativer til gel's. De fleste bliver træt af gels efter 8-10 timer. sørg for at have noget fast føde i form af boller, frugt, pasta, nødder, etc...

Held og lykke :-)

turbo_thal
Glad ultraløber
PR på Marathon 2:58:34 (2012)
Læs min løbeblog på: http://42kplus.wordpress.com/
Brugeravatar
turbo_thal
 
Indlæg: 791
Tilmeldt: tirs 12 apr, 2011 10:21


Tilbage til Ekstremløb

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 990: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /cache/tpl_prosilver_overall_header.html.php:131)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 990: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /cache/tpl_prosilver_overall_header.html.php:131)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 990: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /cache/tpl_prosilver_overall_header.html.php:131)
VIDEN OM LØB
Begynder guide
Pulstræning
Løbetræning
Løbeteknik
Krop & træning
Kost & ernæring
Maraton guide
ARTIKLER
Forskning
Kost & ernæring
Begivenheder
Styrketræning
Træningsteori
Anmeldelser
Kendte løbere
BEREGNINGER
Løbetider
Nyttige formler
Pulstræning
Kondital & iltoptagelse
Vægttab & tid
BMI - body mass index
Energibalance
Aldersgradueret tider
Energiforbrug ved løb
Fedtprocent
Flere beregninger
FORUM
Løbetræning
Løbehistorier
Begyndere
Orienteringsløb & terrænløb
Motionsløb
Maraton & halvmaraton
Ekstremløb
Kost & ernæring
Løbeudstyr
Skader & geoptræning
Køb & salg
Diverse
MEDIER
Copenhagen Marathon (2012)
Copenhagen Marathon (2011)
Nike Marathontest 3 (2011)
Copenhagen Halvmarathon (2010)
Nykreditløbet (2010)
Copenhagen Marathon (2010)
Nike Marathontest 1 (2010)
MINI Havneløb (2009)
Änglemark Aftenløb (2009)
Copenhagen Athletics Games (2009)
Adecco Strandparkløb (2009)
LINKS
Generelt
Eliteløbere
Løbeblogs
Organisationer
Løbeklubber - Sjælland
Løbeklubber - Jylland
Løbeklubber - Fyn
Løbeklubber - Bornholm
Løbeklubber - Hele Danmark
© 2008-2012 LOEBESIDEN.DK - UDVIKLET AF REALWEB.DK KONTAKT  OM OS