Alt om løb og løbetræning

Mest præcise løbe app

Debat om pulsure, sko, påklædning, væskebælter m.v.

Mest præcise løbe app

Indlægaf nikwax » tirs 01 aug, 2017 13:24

Hej,

Jeg leder lidt efter en app der kan fortælle mig mindst hvert minut hvad min min/km tid er.

Jeg har prøvet endomondo men den er meget upræcis, når jeg løber i konstant tempo kan den tid jeg får hvert minut svinge med flere minutter. Har også prøvet runGPS, men den kan ikke sættes til at opdatere så ofte.

Nogle der har nogle gode erfaringer?

Jeg vil i dag teste runkeeper og se om den er bedre :-)
nikwax

Re: Mest præcise løbe app

Indlægaf micsen » tirs 01 aug, 2017 14:11

Hej Nikwax,
Jeg er ikke så skarp på løbeapps udover en periode med Endo, men var da markedet igennem i sin tid. Umiddelbart vil jeg sige, at dit forsøg med Runkeeper nok er det bedste bud, - alternativt kan, Strada eller Adidas Train&Run måske være en mulighed. Begrænsningen og årsagen til unøjagtigheden i dine data kan dog meget vel være gps-modulet i din telefon.

Optimalt set vil jeg nok anbefale at anskaffe et (evt. brugt) løbeur med gps, Garmin e.l., hvor funktionen du efterspørger har været standard siden tidernes morgen - dog med den analoge ulempe det er, at se ned på sin arm i ny og næ ;)
PR: 5k:20.14(gps '16); 10k: 41.57 ('16); HMT: 1.30.27 ('16); MT: 3.11.58 ('17)
Mål '17: 5k:sub20; MT: 3.10
Løb 2016: CphMT, CphHalf, AmsterdamMT, MarineCorpsMT, Holger DanskeMT
Løb 2017: CphMT, Berlin MT
Brugeravatar
micsen

Indlægaf Teddy » tirs 01 aug, 2017 19:43

Jeg tror heller ikke det er appen der er skurken. Den får jo data fra telefonens gps, så jeg tror problemet er her.
Et løbeur kan du sætte til at gps skal måle hvert sek, tror jeg ikke man kan på mobilen.
Teddy

Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf JensK » tirs 01 aug, 2017 22:43

Som Teddy siger, det er mest af alt mobiltelefonens GPS chip/antenne der giver unøjagtigheden.
Der er masser af relativt billige GPS ure, med god præcision.

Personligt nyder jeg at løbe uden telefon mv. - det er mit lille frirum fra den altid online hverdag :-)
Mål : Maraton løve det igen; HM <1:25; 10 km <40; 5 km <18:45
PR: M: 3:35 (maj 2013) HM: 1:27.45 (apr 2013), 10 km: 40.30 (e-løb 2014); 5 km: 18.35 (jun 2016)
JensK

Geografisk sted: Virum

Indlægaf nikwax » ons 02 aug, 2017 08:29

Jeg har en eller anden fobi for ure :lol:

Men nu har jeg prøvet en der hedder pace control og den virker faktisk ganske godt til formålet, hvis andre skulle have brug for det ;)

Men jeg må jo nok indrømme at præcisionen i et ur nok bare er bedre end en telefon. Men hvis i løber med ur hvordan hører i så musik (hvis i da gør det)?
nikwax

Indlægaf Teddy » ons 02 aug, 2017 11:28

nikwax skrev:Jeg har en eller anden fobi for ure :lol:

Men nu har jeg prøvet en der hedder pace control og den virker faktisk ganske godt til formålet, hvis andre skulle have brug for det ;)

Men jeg må jo nok indrømme at præcisionen i et ur nok bare er bedre end en telefon. Men hvis i løber med ur hvordan hører i så musik (hvis i da gør det)?

Personligt elsker jeg også at løbe uden tlf og elsker også at løbe uden musik/støj i ørerne. Elsker at løbe til naturens lyde :-)
Teddy

Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf Haller » fre 04 aug, 2017 08:40

nikwax skrev:Hej,

Jeg leder lidt efter en app der kan fortælle mig mindst hvert minut hvad min min/km tid er.

Jeg har prøvet endomondo men den er meget upræcis, når jeg løber i konstant tempo kan den tid jeg får hvert minut svinge med flere minutter. Har også prøvet runGPS, men den kan ikke sættes til at opdatere så ofte.

Nogle der har nogle gode erfaringer?

Jeg vil i dag teste runkeeper og se om den er bedre :-)

RunGps kan sættes ned til hvert 30' sekund ?

Men som flere har fanget, så er telefonens GPS afgørende for nøjagtigheden. Med en iphone har jeg ofte op til 10% misvisning på korte 10 km ture i byområder - til ultraløb bruger jeg en Motorola, der er uhyggeligt præcis - seneste ultra på 115 i bjergene gav den en forskel på 200 meter i forhold til den officielle opmåling.
- mit garmin Fenix 3 var 3 km. Ved siden af.....

Så skal du have det setup til at virke, så skal du først og fremmest være sikker på din telefon.

Og så skal du måske overveje om opdatering hvet minut faktisk giver dig mulighed for at træne et bestemt pace effektivt eller om det forstyrrer den rytme du rammer mere jævnt ;-)
Veni, Vidi, Curro .... 2017 med fokus på 50, 75 og 100 miles i bjergene - Damn.. Det bliver hyggeligt :-)
Brugeravatar
Haller

Geografisk sted: Odense (Fyn)

Tilbage til Løbeudstyr