Loebesiden.dk • Vis emne - Kondien der blev væk!

Kondien der blev væk!

Stil spørgsmål og del viden og erfaringer indenfor løbetræning

Kondien der blev væk!

Indlægaf sofakartoflen » fre 08 sep, 2017 18:09

Gode råd modtages med kyshånd.
Jeg blev "rigtig" løber for ca. 4 år siden, og løb dengang 5-7 km 3x om ugen. For et par år siden måtte jeg holde en længere ufrivillig pause ( en længere udredning viste slidgigt i fodledet) men efter ca. 9 måneder kunne jeg starte blødt op igen.
Det bliver ikke lange ture mere, da smertegrænsen ligger på omkring de 3 km. Men det er også fint nok... Problemet er nu bare, at min kondi er nærmest lig 0! Trods regelmæssig træning og intervaller magter jeg stadig ikke de 3 km uden pauser.
What to do? Kroppen kan sagtens, men jeg mangler i den grad luft.
sofakartoflen

Re: Kondien der blev væk!

Indlægaf Teddy » lør 09 sep, 2017 09:27

Selv om det ikke er meget info du giver, tænker jeg umiddelbart på om dit tempo er lavt nok?
Teddy

Geografisk sted: Lyngby

Re: Kondien der blev væk!

Indlægaf MariaO » man 11 sep, 2017 12:58

Hej sofakartoflen

Som Teddy skriver så er det ikke meget du kommer med af info.. Jeg har selv haft samme problem, tror også at du skal tage et skridt tilbage og prøve at få det ordentlig genoptrænet. Måske endda tilmelde dig en løbeklub så det kan hjælpe dig på vej.

Jeg var ved Strickperformance i KBH, de hjalp mig stille op igen og oplever ikke så mange problemer lige pt. men vejret har også noget at skulle sige til mine smerter, så forventer der kommer lidt jo koldere det bliver. Nu ved jeg ikke hvor du befinder dig men smider dig lige et link hvis nu du er i det område.

De hedder Strick Performance, her er linket http://strickperformance.dk/lobeklub/

Træningen foregår i Øster anlæg i sommerhalvåret. I vinterhalvåret træner man i Israels plads og i HC. Ørstedsparken.

Ellers held og lykke med det hele

vh maria :D
MariaO

Tilbage til Løbetræning