Alt om løb og løbetræning

Kondicykel i stedet for løb under skade

Debat om forbyggelse og behandling af løbeskader og genoptræning

Kondicykel i stedet for løb under skade

Indlægaf Runningforhappiness » søn 24 sep, 2017 14:37

Jeg er i mit livs form og løber 30-90 minutter hver dag. Desværre er jeg blevet ramt af en senebetændelse i foden,hvilket gær at jeg ikke kan løbe pt.
Jeg vil gerne holde konditionen og ligeledes forbrændingen ved lige og cykler i stedet 30-90 minutter på en konficykel med samme høje pulsfrekvens og ligger lige ledes "spurt"-intervaller ind på cyklen, som jeg ville have gjort med løb så jeg kommer op på +90% af maxpulsen.
Mit spørgsmål er så bare om cyklen virkelig giver det samme ift. kalorieforbrændingen og konditionen? Selvom jeg presser mig selv lige så meget som ved løb og holder pulsfrekvensen er det svært at vurdere..

På forhånet tak til alle kloge hoveder :)
Runningforhappiness
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 24 sep, 2017 14:26

Re: Kondicykel i stedet for løb under skade

Indlægaf Rasmus96 » tirs 26 sep, 2017 21:05

Forskellen er relativ lille. Du bruger flere muskel grupper under løb, og forbrænder derfor lidt mere ved løb end cykling.
Rasmus96
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors 23 feb, 2017 16:34

Re: Kondicykel i stedet for løb under skade

Indlægaf engelangel » søn 15 okt, 2017 10:32

Hej
Uden at have de helt store målinger som grundlag for mit valg gør jeg altid det at jeg cykler dobbelt så langt som jeg ville løbe når jeg er i en restitutionsfase/reparationsfase.

Skulle jeg have været ude og løbe en 16 km. cykler jeg 32 km. Det giver den samme kalorieforbrænding på mit Garmin ur. Jeg løber dog ikke særligt meget intervalløb og derfor ikke intervalcykling - og jeg bruger heller ikke kondicykel men racercykel da jeg så kommer ud i naturen og får det samme kick af at være ude.
Jeg presser mig ikke max ud på cykel da det ville kræve en del pga. min gode form og føler også at det ikke giver den samme restitution hvis jeg gør dette.

Det har fungeret for mig og har cyklet flere knæ/ben skader væk uden at miste formen - er kommet ud på den anden side med samme VO2max og dejligt friske ben :)
engelangel
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 15 okt, 2017 09:03


Tilbage til Skader & genoptræning

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 990: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /cache/tpl_prosilver_overall_header.html.php:131)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 990: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /cache/tpl_prosilver_overall_header.html.php:131)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 990: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /cache/tpl_prosilver_overall_header.html.php:131)
VIDEN OM LØB
Begynder guide
Pulstræning
Løbetræning
Løbeteknik
Krop & træning
Kost & ernæring
Maraton guide
ARTIKLER
Forskning
Kost & ernæring
Begivenheder
Styrketræning
Træningsteori
Anmeldelser
Kendte løbere
BEREGNINGER
Løbetider
Nyttige formler
Pulstræning
Kondital & iltoptagelse
Vægttab & tid
BMI - body mass index
Energibalance
Aldersgradueret tider
Energiforbrug ved løb
Fedtprocent
Flere beregninger
FORUM
Løbetræning
Løbehistorier
Begyndere
Orienteringsløb & terrænløb
Motionsløb
Maraton & halvmaraton
Ekstremløb
Kost & ernæring
Løbeudstyr
Skader & geoptræning
Køb & salg
Diverse
MEDIER
Copenhagen Marathon (2012)
Copenhagen Marathon (2011)
Nike Marathontest 3 (2011)
Copenhagen Halvmarathon (2010)
Nykreditløbet (2010)
Copenhagen Marathon (2010)
Nike Marathontest 1 (2010)
MINI Havneløb (2009)
Änglemark Aftenløb (2009)
Copenhagen Athletics Games (2009)
Adecco Strandparkløb (2009)
LINKS
Generelt
Eliteløbere
Løbeblogs
Organisationer
Løbeklubber - Sjælland
Løbeklubber - Jylland
Løbeklubber - Fyn
Løbeklubber - Bornholm
Løbeklubber - Hele Danmark
© 2008-2012 LOEBESIDEN.DK - UDVIKLET AF REALWEB.DK KONTAKT  OM OS