Loebesiden.dk • Vis emne - Input til trailsko - erfaring med Saucony el. Brooks?

Input til trailsko - erfaring med Saucony el. Brooks?

Debat om pulsure, sko, påklædning, væskebælter m.v.

Input til trailsko - erfaring med Saucony el. Brooks?

Indlægaf Maluda » man 02 apr, 2018 10:21

Hej

Jeg skal have indført meget mere trailløb i min træning, så jeg har brug for et par trailsko. Men her er jeg helt grøn. Min tanke er også trail på MTB tracks, så der skal helst være et godt grib i al slags underlag. Og så må de også gerne være gode på længere distancer.

De sidste ca. 5 år har jeg løbet primært i Brooks Pureflow eller PureCadance, som har fungeret super for mig. For et par år siden supplerede jeg samlingen med Saucony 7, 8 og nu også en 9´er, samt en Saucony Freedom ISO. Jeg er meget begejstret for Saucony til de kortere hurtigere løb, men på de længere distancer, foretrækker jeg mine Brooks.
Jeg fungerer bedst med drop omkring 4 mm - så trailskoene skal ligge deromkring.

Jeg har søgt lidt rundt i det her forum for at få input og kan læse mig til Salomon og Inov8.
Men hvad med Saucony og Brooks? Er der nogen, der løber trail i en model derfra og kan anbefale dem?
PR: 5 km 24:08, 10 km 50:11, HM 1:51:46, M 4:09:11
Mål 2018: 50K
Man imposes his own limitations, don´t set any..
Brugeravatar
Maluda

Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Input til trailsko - erfaring med Saucony el. Brooks?

Indlægaf Froberg » fre 06 apr, 2018 09:35

Jeg løber både i Brooks, Inov8 og Salomon når jeg løber trail.

Men jeg løber langt størstedelen i mine Brooks PureGrit. Jeg har både løbet i 3’eren, 4’eren (som efter min mening var bedst) og nu i 5’eren.
Den står ikke helt så godt fast som nogle af Inov8 og Salomon modellerne, men den sidder rigtigt godt på min fod og er tilpas støddæmpet til at det ikke gør noget hvis man rammer lidt asfalt på sin tur.

Holdbarheden kan diskuteres, men det er blevet langt bedre med 5’eren, især på 4’eren blev overdelen af skoen hurtigt slidt i stykker.

Jeg kan i hvert fald varmt anbefale den.
Froberg

Indlægaf MKjaer » fre 06 apr, 2018 17:53

Slettet
Sidst rettet af MKjaer tirs 18 sep, 2018 12:35, rettet i alt 1 gang.
MKjaer

Indlægaf Troels Y » tirs 10 apr, 2018 02:13

Hej,

prøv at tjekke Hoka One One Challenger ATR. Den har 4mm drop, er let og har god grip. Jag har selv løbet Brooks PureFlow, Saucony Kinvara (2,3,5 og 8) samt en masse forskellige Hoka og Salomon Speedcross. Hoka er klart den bedste sko af disse mærker. Hvis du alligevel vil vove pelsen, så kør 0 drop og altra (lone peak for trail).

Helg og lykke
Troels
Troels Y

Indlægaf Maluda » søn 15 apr, 2018 17:09

Hej igen

Tusind tak for jeres input :)

Jeg overvejede Brooks Puregrit, fordi jeg kender Brooks og var tæt på at bestille. Men jeg fik købt mig et par Salomon S-Lab Sense Ultra i stedet. 4 mm drop har de - ikke de groveste på bunden, men passende.
Jeg har i dag testet dem på MTB sporet i Aabenraa og de har bestået med glans. Nu har jeg intet at sammenligne med, men jeg følte mig godt tilpas i dem. Passer som svøbt på min fod og jeg har passende føling med underlaget.

Jeg vil have de øvrige anbefalinger in mente, når jeg skal ud og finde et par mere :D

/Maja
PR: 5 km 24:08, 10 km 50:11, HM 1:51:46, M 4:09:11
Mål 2018: 50K
Man imposes his own limitations, don´t set any..
Brugeravatar
Maluda

Geografisk sted: Sønderjylland

Tilbage til Løbeudstyr