af kaare4 » søn 22 maj, 2011 16:07
JR tak for at gøre mig opmærksom på alvorligheden... 0g god hjemmeside, kæmpe forskel på hvad netdoktoren og sportnetdoc siger om konsekvensen. Men de bskriver vist også 2 forskellige tilstande 1) hælballe-overbelastning betændelse(fedtudspatning) og 2)hulfodssenen betændelse
Selvfølgelig også tak til jer andre, jeg har bestemt få en god brede på det og et par god link.
Det gør ondt der omkring hælsporen eller lidt bag ved, se billed.
Og jeg har ikke laved vilde spurter eller andet overanstrengende, så det er nok nærmer hælspore betændelse/fedt udsplatning.
Og denne kommentar:"Få idrætsskader har så stor risiko for at give kronisk, idrætsmæssigt invaliderende gener som hulfodssenebetændelse"
Hvilke stræk- og styrkeøvelser anbefaler du?
Jeg syntes det har hjulpet lidt med et gel, så håber at jeg kan undgå forværring, men hvis så må jeg drosle væstlig ned. Havde en periode hvor jeg løb nogle noget længer ture, det er måske der det er sket.
Hjulpe lidt, dog løbeture i morges der gjorde det ondt den først 1 km, derefter tænkte jeg ikke over det, men er da øm nu, men ikke et problem.
- Vedhæftede filer
-
![msd-9[1].jpg](./download/file.php?id=136&sid=836d3fefbc830a7bd7963956437b20dd)
- msd-9[1].jpg (19.26 KiB) Vist 23541 gange