Loebesiden.dk • Vis emne - Muligt løberknæ og marathon om 3 uger?

Muligt løberknæ og marathon om 3 uger?

Debat om forbyggelse og behandling af løbeskader og genoptræning

Muligt løberknæ og marathon om 3 uger?

Indlægaf grisle2 » søn 28 apr, 2013 20:47

Ja knæskadetråd nr. 70... jeg ved det :roll:

Men altså jeg tror, at jeg har fået løberknæ. Har ikke haft problemer med hverken knæ eller lign men for en uge siden, da jeg ville løbe 30 km (løb 27 to uger før det) gjorde mit knæ ondt efter knap 19 km først tænkte jeg - "mærk hvordan det føles nu og husk til marathonet at det jo går over igen efter lidt tid" men det gjorde det bare ikke.

Jeg løb lidt gik lidt og besluttede mig efter 1,5 km hvor det gjorde mere og mere ondt på ydersiden, lidt ala en der står og presser mod knæet at ringe efter manden og blev hentet.

I dag løb jeg så for første gang i en uge og det gjorde allerede småondt efter knap 3 km. For at sikre mig, at det ikke bare var noget pjat løb jeg lidt videre og stoppede så ved 5 km, da det gjorde mere ondt og jeg med 2 km's ondt havde bevist overfor mig selv, at det var noget skidt.

Kan jeg mon nå at få rettet op på knæet og løbet Copenhagen marathon om små tre uger eller skal jeg bare indse, at det løb er kørt?

Nogle der har ideer til, hvad man kan lave af udendørs alternativ træning? SYnes det er så ærgerligt nu vejret er godt, at løbeturene måske skal lægges på hylden for en stund.
grisle2

Re: Muligt løberknæ og marathon om 3 uger?

Indlægaf Running69er » man 29 apr, 2013 08:35

Rigtigt ærgeligt, men der findes desværre nok ikke rigtigt andre muligheder end ro, og så langsom optrapning igen.

Jeg stod i næsten samme situation nogle år tilbage og valgte at gennemføre....det kan lade sig gøre, men er yderst ubehageligt. Resultatet var efterfølgende adskillige måneder uden løb.

Har du helt styr på sko og løbestil?

Ellers er det jo en oplagt mulighed for at bruge den langsomme progression til at indøve nye vaner.

Pøj pøj herfra.
Running69er

Re: Muligt løberknæ og marathon om 3 uger?

Indlægaf endnu en løber » man 29 apr, 2013 10:26

I dit sted ville jeg skynde mig at få en tid hos en dygtig fys.
Jeg har selv erfaring med at stoppe et løberknæ i opløbet - uden at misse træningspas.
Kuren i mit tilfælde var behandling hos fys samt uendelig meget (korrekt) udstrækning.
Men få en ekspert på sagen. Som Running69er skriver, kan man sætte sig selv ud af spillet i månedsvis ved forkert fremgangsmetode.
Held og lykke!
PR 5000m: 16:51 / 10km: 34:13 / HMT: 1:18 / MT: 2:38
endnu en løber

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Tilbage til Skader & genoptræning