Alt om løb og løbetræning

Runcoach løbeprogrammer og træningsforløb
Udvikling af hjemmesider

Løbeprogrammer


Via vores samarbejde med Runcoach tilbyder vi løbeprogrammer til alle distancer og til alle niveauer.

Som begynder har du med denne løsning mulighed for at komme sikkert i gang med løbetræningen og undgå de skader, der ofte kan forekomme i starten, hvis træningen ikke tilrettelægges ordentligt.

Som erfaren løber vil du have mulighed for at få professionel sparring og inspiration til rykke dine grænser yderligere.


BEGYNDERPROGRAM Som begynder indenfor løb kan det være en udfordring af undgå overtræning og specielt skader den første tid. Dette træningsforløb er den perfekte start for begynderen, hvor der startes langsomt og sikkert op, så led og sener kan følge med den store formfremgang, der ofte opleves i starten. 5 KM PROGAM Kom i form til en hurtig 5 km. Det kunne være DHL eller et udvalgt lokalt motionsløb, der var målet. Med dette 5 km træningsforløb får du uden tvivl mulighed for at give naboen eller kollegaen kamp til stregen. 10 KM PROGRAM 10 km er en distance, hvor hurtighed og iltoptagelse stadig har meget at skulle have sagt. Specielt for de mere trænede løbere. Som begynder kan distancen i sig selv være rigelig udfordrende og kræve en rimelig grad af udholdenhed for at blive gennemført med succes. Få en god oplevelse med 10 km distance med dette træningsforløb uanset niveau.
HALVMARATON PROGRAM Halvmaraton er den mest populære distance i Danmark. Der løbes langt, men dog stadig indenfor en distance de fleste kan være med på. Et hurtigt halvmaraton kræver både en høj mælkesyretærskel og en god udholdenhed. I dette træningsforløb trænes der netop med fokus på disse to parametre. MARATON PROGRAM Man slipper ikke billigt afsted med et uforberedt møde med kongedistancen. Første gangs maratonløbere vil med dette træningsforløb blive guidet igennem træningen og forberedelserne frem mod maratonet. Erfarne løbere vil kunne få presset deres grænser yderligere og få en professionel sparring til deres træning. ULTRA PROGRAM Ultraløb handler om alt længere end maraton og kræver ekstra fokus på langvarig udholdenhed. Der udvikles specifikke træningsforløb til alle distancer, hvad end der skal løbes 80 km, 100 km, 100 miles, 24 timer eller 48 timers løb.
TRAIL En ny og efterhånden ganske populær kategori er trail løb, hvor der løbes off road ofte i meget udfordrende terræn. Træningen i disse programforløb indeholder en rimelig grad af styrketræning og tekniktræning, hvor løberen trænes specifikt op til de forhold, der skal løbes under. GRUNDTRÆNING PROGRAM 1 Grundtræning bliver typisk gennemført i den kolde halvdel af året som forberedelse til kommende konkurrencesæson. Med dette grundtræningsforløb holdes belastningen (og formen) stabil i en periode, så der vil være noget at bygge videre på, så snart tiden er til det. GRUNDTRÆNING PROGRAM 2 Det andet grundtræningsforløb er et opbyggende træningsforløb, hvor træningsbelastningen stiger støt og bygger grundformen stabilt og sikkert op. Blot fordi det er off season kan der stadig godt bygges form op, så udgangspunktet er endnu bedre, når foråret begynder og konkurrencerne nærmer sig.

Kort om Runcoach

Runcoach er en virksomhed grundlagt af Thomas Skytte, som også har grundlagt løbesiden.dk og Henrik Deleuran Bech, der har arbejdet 6 år med at teste sportsudøvere og tilrettelagt træningsforløb. Med Runcoach har målet været at tilbyde kvalificeret løbetræning på et prisniveau, hvor de fleste kan være med, og indenfor nogle rammer, hvor selv travlt arbejde mennesker har en mulighed for at være med.

Træningsprogrammerne bliver sammensat i overensstemmelse med teorien på løbesiden, som primært tager sit udspring i de to legendariske trænere Aurthur Lydiard og Jack Daniels.

Med en Runcoach løsning får du kort beskrevet:

  • Et skræddersyet løbetræningsprogram, som er tilrettelagt i overensstemmelse med løberens fysiske præferencer, niveau, mål og ambitioner.
  • En lækker mobilvenlig træningsdagbog til at holde styr på træningen.
  • For mellem og stor træningspakke, vil en personlig træner desuden hver 4. uge nøje gennemgå den gennemførte træning og give kommentarer til denne samt tilpasse og tilrettelægge det videre træningsforløb med udgangspunkt i den gennemførte træning. Hvis den planlagte træning komprimenteres for ofte, kan denne løsning være en god ide, da programmet løbende vil skulle tilpasses.
  • I den store træningspakke vil løberen blive testet fysiologisk på et laboratorium 2 gange under træningsforløbet med henblik på kortlæggelse og optimering af eventuelle svagheder
  • Runcoach tilbyder også virksomhedsforløb
VIDEN OM LØB
Begynder guide
Pulstræning
Løbetræning
Løbeteknik
Krop & træning
Kost & ernæring
Maraton guide
ARTIKLER
Forskning
Kost & ernæring
Begivenheder
Styrketræning
Træningsteori
Anmeldelser
Kendte løbere
BEREGNINGER
Løbetider
Nyttige formler
Pulstræning
Kondital & iltoptagelse
Vægttab & tid
BMI - body mass index
Energibalance
Aldersgradueret tider
Energiforbrug ved løb
Fedtprocent
Flere beregninger
FORUM
Løbetræning
Løbehistorier
Begyndere
Orienteringsløb & terrænløb
Motionsløb
Maraton & halvmaraton
Ekstremløb
Kost & ernæring
Løbeudstyr
Skader & geoptræning
Køb & salg
Diverse
MEDIER
Copenhagen Marathon (2012)
Copenhagen Marathon (2011)
Nike Marathontest 3 (2011)
Copenhagen Halvmarathon (2010)
Nykreditløbet (2010)
Copenhagen Marathon (2010)
Nike Marathontest 1 (2010)
MINI Havneløb (2009)
Änglemark Aftenløb (2009)
Copenhagen Athletics Games (2009)
Adecco Strandparkløb (2009)
LINKS
Generelt
Eliteløbere
Løbeblogs
Organisationer
Løbeklubber - Sjælland
Løbeklubber - Jylland
Løbeklubber - Fyn
Løbeklubber - Bornholm
Løbeklubber - Hele Danmark
© 2008-2012 LOEBESIDEN.DK - UDVIKLET AF REALWEB.DK KONTAKT  OM OS